7/5/09

El racó de música a l'aula

El racó de música ha d’estar en un lloc que no sigui de pas, que permeti la intimitat i la tranquil.litat per poder observar, escoltar i experimentar amb els sons i on es pugui trobar un mínim de concentració.

L’organització d’aquest espai ha de respondre a les edats del grup. Per al grup dels més petits de 18 mesos no cal organització d’un racó, el material pot estar classificat i col.locat en cistelles, posades en prestatgeries, sempre en el mateix lloc, perquè els infants el puguin localitzar fàcilment. També es pot penjar material sonor en les baranes, els penjadors... a l’abast dels infants perquè puguin tocar-lo i utilitzar-lo de manera espontània quan ho desitgin.
A partir dels 18 mesos podem iniciar un petit raconet, amb poc material que anirem ampliant i canviant al ritme dels interessos i les demandes del grup.

Les parets es poden decorar amb: els dibuixos/partitura de la cançó del moment, pósters d’instruments, postals sonores, fotografies dels mateixos infants fent música, xarxes musicals...

No tots els instruments i materials estaran a l’abast de l’infant. És important que l’adult treballi el respecte i la manera de posar-ho en pràctica i que cada cosa tengui el seu lloc.

Què podem aconseguir amb el racó de música i tots els recursos que hi trobam?

-desenvolupar l’atenció
-Fomentar l’autonomia
-assolir els hàbits d’ordre i respecte pels materials
-enfortir llaços afectius
-afavorir el gust per la música
-desenvolupament del sentit de l’oïda
-exercitar la memòria
-exercitar l’expressió oral
-exercitar l’expressió gestual
-experimentar sensacions i emocions
-desenvolupar la motricitat
-assolir nous aprenentatges
-augmentar el coneixement de l’entorn

El paper de l’educadora és molt important ja que és l’organitzadora i qui orienta els infants, sempre partint de l’observació de les seves activitats, encarrilant el treball amb cada un d’ells, potenciant les iniciatives que sorgeixin i fent valorar els materials.
L’educadora serà la persona encarregada de transmetre coneixements, fer-los estimar la música, estar atenta als desitjos i necessitats dels nins, establir una relació afectiva i estimuladora, posar a l’abast material divers per a què els nins vagin descobrint els seus sons, estimular el coneixement del propi cos i les seves possibilitats sonores, fer participar el nin, seleccionar activitats musicals adequades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario